مجلة عالم المرأة مجلة عالم المرأة

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

نظام دايت عالمى

نظام الاكل العالمي اللي بنات كتير جسمها خس بيه ومشدود ومش هتزهقي خالص ولا تحسي بتعب 😍😍😍😍😍😍😍😍😍

نظام دايت للوحوش والدبابات الرجاله

ده اللي عايز يخس في الوزن مع تمرين في البيت او في الجيم ويكون جسمه مشدود وننزلت بوستات لتمارين وجداول الجيم ولسه هنزل 💃💃

البيت ماعدا (اللي بيرضعوا )والحوامل لسه هينزل ومرضي السكر والنحافه تاني

انا مش هحط مواعيد اكل انا هحط فترات عشان يومكوا متلخبط وهنزلكوا كذا اختيار

في الفترة الصباحيه (فطار... سناكس )🍋🍞

في الفترة المسائيه (غداء... سناكس ) 🍈🍝

في الفترة الليليه (عشا.....سناكس ) 🍇🍈

6 وجبات صغيره علي مدار اليوم 🍱🍱🍱🍱🍱🍱

الفطار اهم حاجه اهم حاجه يكون في خلال ساعه من اول لما تصحي لازم لازم 🍲🍲
هتصحي علي الريق تشربي كوبايه شاي اخضر بكرفس بقدونس عليها نص ليمونه سخنه (تعلي حرق جسمك علي مدار اليوم ) وبعد كده تفطري.. 🍵🍵بس لو عندك قرحه لا شاي اخضر بس

وجبات الفطار وتختاري اللي يريحك 🍨🍧

1-بيضه مسلوقه.. +جبنه قريش +شريحه عيش توست دايت🍳🍳

2-جبنه قريش + شريحتين عيش توست.دايت  + سلطه خضرا 🍨🍱

3-..5معالق شوفان بكوبايه لبن خالي الدسم +موزه 🍧

4-..5معالق كورن فليكس دايت بكوبايه لبن خالي الدسم + معلقه عسل ابيض 🍨🍨

5-معلقه زبده فول سوداني عليها موزه متقطعه شرايح بين شريحتين عيش توست دايت 🍞🍞

6-..5معالق فول ساده بنقطه زيت زيتون من غير ملح +سلطه خضرا + كوبايه زبادي خالي الدسم 🍪

7-كوبايتين زبادي خالي الدسم +موزه

بعديها ب 3 ساعات سناكس
تفاحه ...او كيوي....او ثمره اناناس... او خس ....او خضار مسلوق... او 7قطع كنتالوب 🍋🍈🍋🍉

....................🍲🍲🍲🍲🍲🍲🍲🍲🍲

الغدا...ونركز فيه جدا جدا 🍜🍜

هيتقسم كل وجبه ل 3 حاجات
بروتين... كربوهيدات... دهون مفيده 🍤🍚

البروتين.: 150 جرام صدور فراخ او 150 جرام لحمه استيك او 150 جرام سمك مشوي او 150 جرام سلمون او تونه دايت مصفاه 🍜🍜🍜

الكربوهيدرات ؛ 5 معالق رز ابيض او بسمتي مسلوق او 3 معالق مكرونه مسلوقه او شريحتين عيش توست او نص رغيف بلدي 🍪🍛🍛

خضار مسلوق باي كميه ماعدا جزر وطماطم 🍣

لازم خضارررر عشان شعرك وضوافرك ركزي ركزي ركزي 💆💇💅💅💅

دهون مفيده مثل كبشه ايد صغيره لوز ني او عين جمل او معلقه زيت زيتون علي الاكل 🏺🏺

بعديها ب ساعه كوبايه شاي اخضر بكرفس بقدونس سخنه عليها نص ليمونه
بعديها بساعتين 🍵🍵

تفاحه خضرا او كيوي او قطعه افوكادو كبير 🍏🍏

العشااااااااااااااا (فتره ليليله ) 🕘🕣🕘

هيكون بروتين فقط.. 🍗🍗🍗🍖🍖🍖

صدور فراخ مشويه او تونه مصفاه او سلمون +بروكلي (ياريت. بجد ) 🍗🍖🍄

بعديها بساعه كوبايه شاي اخضر بكرفس وبقدونس
فضلتي صاحيه 🍵🍵

لو جعتي سلطه خضرا قبل متنامي علي طول وانتي علي السرير وجبه دهون البطن 🍸🍸🍸🍸

(الوجبه السحريه ) واخدلها براءه اختراع 😃

علبه زبادي خالي الدسم عليها نص ليمونه وقرفه 🍸

شرب 3 ليتر مياه في اليوم ومن بعد 9 بليل عايزك تشربي جردلين مياه لحد متنامي🍶🍶🍶🍶🍶🍶🍶

تعليمات مهمه:

مسموح بسكر دايت خالي من الاسبرتام(سويتال)🍬🍬

متفوتيش 3 ساعات من غير اكل اياكي ومن معني كده تاكلي كل 3 ساعات بيج تستي في ناس بتاخد نص الكلام اصلي 📢📢📢📢📢📢📢📢

تنامي كل يوم 8 ساعات  اخرك 12 بليل 🕛🕛

عايز اقل سهر في الاسبوع عشان هرمون الكورتيزال اللي بيتخن 🌚🌚🌚🌚

كل اسبوع وجبه الغدا فري ودي اساسيه اوعي تفوتيها 🍩🍩🍔🍔

بعد الساعه 8 بليل مفيش اي كربوهيدات معقده زي الرز مكرونه عيش.. مسموحلك بفاكهه. اللي.كاتبها او سلطه خضرا 🍧🍧🍧

النظام تمشي بالحرف جسمك ده في كام اسبوع هتدعيلي 💪💪💪💪

ممنوعات
نسكافيه (بيقلل الحرق ) مسموح قهوه ساده براحتك
سكر.. حلويات ...سكريات
املاح... مسموح ب 5 جرام ملح في اليوم
معجنات بانواعها
وجبات سريعه ومشروبات غازيه وعصاير محفوظه (سيلوليت وش ) .

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

مجلة عالم المرأة

2016